رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای بر موضوع تعامل و همراهی مجلس و دولت تأکید داشتند. در این بین مجلس شورای اسلامی این موضوع و تعامل را به منصه ظهور رسانده و آن را اثبات کرده است. باید منتظر ماند و اقدام دولت در این باره را نیز مشاهده کرد.

پزشكيان

به گزارش همشهری آنلاین، بهنام سعیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی: در چند روز اخیر که مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی جلساتی را مبنی بر برنامه و طرح‌های آن‌ها داشتند، نمایندگان با صراحت نظرات خودشان را بیان می‌کردند. هر ابهام، سوال و نقدی که نسبت به وزیری مطرح بود؛ نمایندگان ملت سعی داشتند با پیش کشیدن آن جوابی را از وزیر مورد نظر مطالبه کنند. وزرای پیشنهادی رئیس جمهور نیز در مقابل با بیان مطالب خود پاسخ نمایندگان را می‌دادند. به نظر می‌رسد صداقت در گفتمان و رویکرد نمایندگان و وزرای مجلس شورای اسلامی موجب شد اتفاق و جمع‌بندی مناسبی در مجلس صورت گیرد.

رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای بر موضوع تعامل و همراهی مجلس و دولت تأکید داشتند. در این بین مجلس شورای اسلامی این موضوع و تعامل را به منصه ظهور رسانده و آن را اثبات کرده است. در آنسو نیز، رئیس جمهور پیشتر درباره این همکاری و هماهنگی سخن گفته بود؛ حال با توجه به موضوع رای اعتمادی که از سوی مجلس شورای اسلامی متوجه وزرای پیشنهادی شده؛ باید منتظر ماند و اقدام دولت در این باره را نیز مشاهده کرد.

مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن از دولت آقای پزشکیات توقعات و خواسته‌هایی دارند که شاید مهم‌ترین آن‌ها عبارت باشند از: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، اقدام در راستای خط و مشی‌ قانون اساسی، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، مشورت با نمایندگان مجلس و... . این شاخصه‌ها مواردی هستند که رعایت و کاربست‌شان می‌تواند تعامل بین مجلس شورای اسلامی و دولت را افزایش دهد.

امید است که این تعامل به شکل سازنده و مستمر ادامه پیدا کند. نفع و بهره این تعامل برای مردم، کشور و نظام جمهوری اسلامی است. به هرحال وزرای دولت و رئیس جمهور باید قدر این اعتماد و رأی را که در تاریخ نظام جمهوری اسلامی کم‌نظیر بوده است را بدانند.

نکته مهمی که در ادامه باید مورد بررسی قرار گیرد این است که مجلس شورای اسلامی سر سوزنی نسبت به وظیفه نظارتی‌ خود کوتاه نخواهد آمد و از آن دست نخواهد کشید. همین مجلسی که امروز بالاترین رأی اعتماد را به وزرای آقای پزشکیان داده است تا کابینه تشکیل شود؛ در ادامه راه اگر قصوری از وزیری ببیند با همین آرای بالا و قاطع آن وزیر مربوطه را مورد بازخواست و استیضاح قرار خواهد داد.

مصلحت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین موضوع ولایت و رهبری جزو خطوط قرمزهای مجلس شورای اسلامی به حساب می‌آیند. لذا اصلا نباید انتظار داشت که این رای بالایی که امروزه به وزرا داده شده است به معنای دست کشیدن از موضوع نظارت است. همچنین گفتنی است که اولویت‌هایی باید در برنامه کار دولت قرار بگیرند. مسائلی چون: معیشت، مسکن، بهبود زیرساخت‌ها در مناطق محروم و کم‌برخوردار، کشاورزان و صادرات از جمله مواردی است که از سوی مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد و جزو مطالبات نمایندگان خواهد بود.

کد خبر 876287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    0 0
    خخخخ به هیچ کدامتان امیدی نیست